Verucchio - Reisverslag uit Verucchio, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Verucchio - Reisverslag uit Verucchio, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Verucchio

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

07 September 2017 | Italië, Verucchio

De boog kan niet altijd gespannen zijn, de route voor vandaag lijkt “easy”. Rustig aan dus, op ons gemak ontbijten en rond 9 uur de fiets op. Eerst nog de dagelijkse boodschappen (op yoghurtjes & ijsthee kom je de hele wereld over), een paar foto's en dan vort. Zodra we Ravenna uit zijn melden zich de Apennijnen. Voor de een een uitdaging, voor de ander een bedenking.
We fietsen door het Parco Regionale del Delta del Po, over 11 km onverharde weg, voornamelijk door de bossen. Wat in Duitsland “Schotterwegen” heet, noemen ze hier “Strada Bianca”. Klinkt veel romantischer, maar is gewoon een eufemisme voor grindpaden. Niet goed voor het zitvlak en de polsen, die krijgen het te verduren.
Maar afwisselend is het wel. Als we de kust naderen komen we langs vissershuisjes met enorme tuigages van netten. Sommigen zijn van alle gemakken voorzien, met zonne-panelen en satelliet-ontvangers.
Na zo'n kleine 20 km km zijn we bij de Adriatische zee. Echt aan zee komen valt echter niet mee, alles is volgebouwd, overal zijn privé beachclubs die ons zicht op zee afschermen. We nemen ons verlies en fietsen door één grote hotelwijk zuidwaarts. In het hoogseizoen moet het hier niet te harden zijn.
Het plaatsje Cervia is een aardigvissersdorpje, heeft nog iets authentieks. Een paar km verder bij Cesenatico nemen we een lunchpauze en daarna gaat de route definitief landinwaarts, de Appenijnen tegemoet.
We merken de hele dag al dat het vandaag warmer is dan voorspeld, de wolken zijn zich al aan het opbouwen boven de bergen. We trappen dan ook flink door en zijn rond 3 uur bij onze B&B. We boffen, zijn de enige gasten en hebben een hele onderverdieping ter beschikking. Als we goed en wel geïnstalleerd zijn barst het onweer los.
Tegen de avond mazzelen we tussen twee buien door naar een nabijgelegen restaurant. Én dat was prima voor een schappelijke prijs.
Morgen de Appenijnen. Badia Tedalda is het doel, alleen geen accommodaties beschikbaar. Wordt avonturieren, in het uiterste geval moeten we door naar Sansepolcro. Is wel ver en veel hoogtemeters.
Gaan we zien.

• 09 September 2017 - 17:32

Tineke:

Hey, jullie zijn al een heel eind gevorderd, nu weer een paar pittige dagen tegemoet over die Apenijnen. Succes en nog een mooie route verder richting Rome,
    Groeten Tineke en Louis