Diessen am Ammersee - Reisverslag uit Dießen am Ammersee, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Diessen am Ammersee - Reisverslag uit Dießen am Ammersee, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Diessen am Ammersee

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

22 Augustus 2017 | Duitsland, Dießen am Ammersee

Diessen am Ammersee

We hebben de nacht doorgebracht in de Jugendherberg van Augsburg. De hotels in de Altstadt zijn nogal duur, dus maar geprobeerd. De kamer was prima, en op het ontbijt vanochtend was niets aan te merken. Goede keuze dus!
Vanmorgen met een zonnetje weliswaar maar toch fris de stad uit. De route gaat oostelijk om Augsburg heen langs de Lech. De gemakkelijkste weg uit de stad gaat naar het zuiden. Dus moeten we, eenmaal uit de stad, naar het oosten, dwars door het "Stadswald" en dat blijkt best groot te zijn. We hebben al zo'n 12 km gefietst voordat we weer op de officiële route zitten.
Interessant is het eerste deel van de route vandaag ook niet, nog steeds Bauernland. Mais, bieten en boeren op tractoren. Die boeren hier zitten daar hun halve leven op, doen er alles mee.
Rond 10 uur stoppen we in Geltendorf voor een eerste pauze, koffie met Zwetschenkuche, eentje samen delen en eentje mee voor onderweg. Na Geltendorf begint het landschap iets meer te glooien en wordt de route mooier en zien we in de verte heel vaag de contouren van de Alpen opdoemen. Nog niet te fotograferen, dat komt nog wel.
Het gaat vlot, tegen enen zijn we bij de Ammersee, een meer dat blijkbaar in Duitsland bekend en geliefd is. Van hier is het nog maar een stukje iangs het meer fietsen. We doen rustig aan genieten van het uitzicht over het meer, en eten gelijk iets, hebben we dat ook gehad.
Iets na 2 uur zijn we bij ons hotel. Mooi op tijd om ons wasje te doen en weer op te knappen voor de avond.

• 24 Augustus 2017 - 23:49

Paul:

Ha fietsers, jullie zitten volgens mij op de helft qua kilometers. Oostenrijk ben je zo door en vanaf de rechenpas is het bergafwaarts naar Verona over prachtige Italiaanse fietspaden aangelegd met....Europees geld. Geniet ervan!