Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Compiegne - Reisverslag uit Compiègne, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Compiegne

Door: Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

09 Mei 2013 | Frankrijk, Compiègne

Na een niet al te beste nachtrust vanochtend toch weer klaar voor de start van een nieuwe etappe. Vandaag naar Compiegne de plaats waar we afscheid nemen van Paul en Marianne. Zij gaan naar Parijs en wij gaan verder naar Santiago.
We hadden ons er al op voorbereid dat we de regenkleding zouden moeten aantrekken maar het is droog gebleven. We hebben zelfs redelijk wat zon gezien.
We hadden wel weer de wind recht van voren en het was ook wat heuvelachtig maar verder moet ik zeggen dat het goed ging.
We hebben vandaag 78 km gefietst en we zijn nu 455 km van huis, we zijn precies op schema.
Onderweg ontmoet je allerlei mensen die ook naar Santiago onderweg zijn zoals Elly en Ellie uit Tilburg, die zullen we wel niet meer zien want die fietsen per dag veel meer als wij.
Maar we hebben ook een echtpaar uit Asten ontmoet, Harrie Keijsers en Jose Naalden. Zij kennen Peter en Jose en de ouders van Harrie. Jose vertelde dat ze zelfs van Anna van Oosterhout een zelfgebakken schaal cadeau had gekregen (Maria).
Zo zie je maar ook al ben je ver van huis de wereld is dan toch weer klein.
Dus morgen gaan we met zijn 2en verder. Eens zien hoe dat dan weer zal zijn. Als het weer voorlopig zo blijft hoor je ons niet klagen.

• 09 Mei 2013 - 17:30

Elli En Henk:

Hallo Riky en Harrie, hallo pelgrims,
    Nou dat gaat prima, zo te lezen. Lekker op schema, genieten en natuurlijk een beetje afzien. Maar genieten ondanks regen, zadelpijn en af en toe een slechte nachtrust, dat is het echte werk, van echte pelgrims. Het maakt de tocht extra bijzonder, en natuurlijk en de verhalen sterker.
    Leuk dat jullie onderweg zoveel mensen tegenkomen, gezellig ook.
    Blijf vooral schrijven en foto's meesturen, dan blijven wij jullie volgen.
    veel plezier, en blijf genieten
    groetjes uit Rooi, Henk en Elli

• 09 Mei 2013 - 17:40

Cilia:

Hoi riky en harrie,

Alvast nog proficiat met Ralf, we hebben ze vanmiddag even gezelschap gehouden..
    Je moeder was er ook, Riky. Volgens mij was ze weer de oude.
    Ze vind het maar niks, zo'n reis familie. Binnenkort Ralf ook al een maand weg.
    Maar we hebben wel een gezellige middag gehad.
    Maar het gaat goed, zo te lezen. Nu komt het erop aan, zo met z'n tweeen.
    Gr
    Cilia

• 09 Mei 2013 - 18:07

Frans En Ank:

Hallo Pelgrims Riky en Harrie,
    Dat is al afzien geweest, de eerste echte regendag,gelukkig laat de 2e regendag nog op zich wachten!
    Geniet nog van een avond met z,n vieren.Maar gezien jullie ontmoetingen tot nu toe met andere pelgrims zullen er vast nog leuke en onverwachtse contacten volgen.
    Ralf jarig vandaag?! Proficiat dan met jullie zoon!
    Succes morgen met z,n tweetjes, maar dat gaat lukken, jullie zijn al zo lang samen!

Groetjes uit Faye, Frans en Ank

• 09 Mei 2013 - 18:17

Ineke Van Der Aa:

Hoi super mensen, ik reageer maar een keer, maar blijf jullie volgen wat goed dat jullie dit doen, petje af!!!!!!! Lieve lieve groet van ineke!

• 09 Mei 2013 - 18:19

Ineke Van Der Aa:

Oh ja proficiat met Ralph!

• 09 Mei 2013 - 19:22

Tineke Van Ooijen:

Hai Harrie en Riky
    Proficiat met de verjaardag van Ralf!
    Jullie zijn goed op dreef zo te lezen, af en toe wat kleine tegenslagjes maar dat hoort erbij.
    José Naalden kwam wel eens bij ons thuis, Iris en Lianne zijn bevriend met hun zoon Thijs Keysers dus zo is de wereld inderdaad klein.
    Voor de volgende etappes alvast succes en geniet van alle ervaringen en contacten.
    Groet Tineke en Louis

• 10 Mei 2013 - 09:00

Toon:

Harrie & Ryki,

Gisteren zelf een flinke etappe gefietst en daardoor veel aan jullie gedacht.
    Ik zag in mijn gedachten jullie genietend door dat Franse heuvelland fietsen in deze prachtige tijd van 't jaar. Lekker in beweging hele dag buiten veel mensen ontmoeten, helemaal prima.
    Geniet er van.
    En de groeten aan je fietsmaatjes.

Toon Martens.

• 10 Mei 2013 - 19:37

Jacqueline.:

Hallo, Riky&Harrie.
    Lees met veel plezier jullie reis verslagen. Erg leuk.
    Veel succes op jullie tocht verder met zijn tweeën.
    En nog proficiat met Ralf.
    Groetjes, Jacqueline

• 11 Mei 2013 - 11:42

Erik Van De Vin:

Heej Riky en Harrie, waar blijft het verslag? Nemen ze afscheid van hun buddy's, genieten ze zoveel van elkaar dat er geen tijd meer is om een verslag te schrijven. ;-)

• 12 Mei 2013 - 00:14

Chris En Nellie:

Hallo Riky en Harrie, wij zijn net terug van een korte vakantie en lezen nu jullie verslagen van de fietstocht. Leuk om jullie zo te volgen. Over toeval gesproken,wij waren j.l woensdag 8 mei en donderdag 9 mei ook in Geraardsbergen en hebben daar ook gefietst en een terasje gepikt. Wel heel toevallig. Wisten niet dat jullie daar ook zouden verblijven We hebben toen nog aan jullie gedacht want het was daar echt stijl op weg naar de muur.
    Verder wensen we jullie nog een mooie tocht en blijven jullie volgen.
    Groetjes Chris en Nellie