Anserville - Reisverslag uit Anserville, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Anserville - Reisverslag uit Anserville, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Anserville

Door: Riky

10 Mei 2013 | Frankrijk, Anserville

Een verlaat verslag van eergisteren want als er geen internet is kan er ook geen verslag geplaatst worden.
Vanmorgen afscheid genomen van Paul en Marianne die naar Parijs gefietst zijn. Ik heb me er op betrapt dat ik nog een paar keer in mijn spiegeltje gekeken heb om te zien of er nog iemand volgde maar dat was niet zo.
We hebben vandaag flink wind tegen gehad en ook enkele klimmetjes alhoewel die meevielen. Maar als je denkt dat je bijna bij de pauzeplek bent en je moet dan nog een straat omhoog fietsen dan voelt die toch zwaar aan.
We hebben het bijna droog gehouden, net niet helemaal maar veel regen is er niet gevallen. Wel hebben we ontdekt dat het wel lekker is om de muts van de regenjas onder de helm te doen zodat je de wind niet de hele tijd in je oor hebt.
We hadden gisteren al een overnachtingsplek gereserveerd die iets buiten de route ligt want veel is er hier niet te krijgen.
Daar zijn we nu gearriveerd maar er is helemaal niemand, volgens een man die hier rondloopt kunnen we zelf een kamer kiezen, de mevrouw komt straks wel.
Het restaurant in het dorp is toevallig vanavond gesloten. Op straat zijn we mensen tegengekomen die ons uitgenodigd hebben om bij hun te komen eten.
We waren wel benieuwd hoe dat zou zijn. Dat overtrof onze stoutste verwachtingen. De tafel was helemaal sjiek gedekt en we hebben van half 8 tot half 11 aan tafel gezeten. Verschillende soorten voorgerechten, een hoofdgerecht, een ijssorbetje met een drankje voor de spijsvertering en dan nog een kaasplank met verschillende soorten kaas.
Maar vooral de gasvrijheid was overweldigend. Dat zijn natuurlijk de leuke dingen van zo'n reis. Toen we terugkwamen bij onze slaapplaats was de poort gesloten en moesten we Marie-Louise weer wakker bellen.
Voor het geval ze het lezen famille Willy et famille Pineau merci beaucoup pour votre hospitalité.

• 12 Mei 2013 - 19:48

Iris :

Dat klinkt goed allemaal! Erg vriendelijk om zomaar vreemde mensen uit te nodigen! Ga zo door