Acquasparta - Reisverslag uit Acquasparta, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Acquasparta - Reisverslag uit Acquasparta, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Acquasparta

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

11 September 2017 | Italië, Acquasparta

Tegen kwart over zeven worden we gewekt door het gezang van de broeders Franciscanen. Zo is weer duidelijk waar we zijn. Het ontbijt in de miniruimte bij de receptie en onze fietsen is prima. Daarna volgt het bekende trappenwerk, van de kamer naar de receptie, van de receptie het hele spul naar straatniveau. Goed voor de meniscusjes.
Rond half negen vertrekken we, opnieuw langs de roadblocks. Het is droog, wel hangen er donkere wolken. De weg vanuit Assisi naar de route is zo gepiept, alles automatisch.
De eerste 25 km zijn simpel, gewoon vlak en fietspad volgen tot aan Bevagna. Pauze, cappuccino en weer verder. Dan begint de voorspelde serieuze klimwand richting Massa Martana.
Achteraf een klim van 9 km, hadden we eerst niet in de gaten. Gelukkig niet al te steil maar, als het maar lang genoeg duurt, toch nog lastig. Mét een acute stop, tekort aan suiker! Het is wel een route met mooie uitzichten onderweg. Als we boven zijn volgt een lange afdaling tot aan Massa Martana, een prima plek voor de lunch.
Na de lunch is het niet zover meer tot Acquasparta, ons doel voor vandaag. Eerst een aantal km’s die snel gedaan zijn, daarna een lang stuk gemeen vals plat.
Aangekomen bij onze B&B blijkt dat we haar moeten bellen wat maar niet wil lukken. Dan maar naar de nabijgelegen bar en daar hulp gevraagd. Dan is alles snel geregeld en kunnen wij ons gaan installeren.
Daarna kleding opspoelen, verhaaltjes maken, biertje in het barretje, eten in de lokale pizzeria / trattoria en afronden met een wijntje in onze B&B.
Rome ligt binnen de 100 km, nog twee etappes.......