Bolzano - Reisverslag uit Bozen, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Bolzano - Reisverslag uit Bozen, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Bolzano

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

31 Augustus 2017 | Italië, Bozen

Met de weersverwachting, namiddags onweersbuien, in het achterhoofd staan we extra vroeg op om voor de regen in Bolzano te zijn. Dreigende regen werkt op Riky als epo op een wielrenner. Van de omgeving genieten doe je dan trouwens ook niet echt.
Even na 8 zijn we, na eerst genoten te hebben van het royale ontbijtbuffet, onderweg richting Bolzano. Het gaat gezwind, het fietspad is perfect en daalt steeds lichtjes. De omgeving is prachtig. Tegen 10’en zijn we in Merano, doen daar een kopje koffie. De route leidt ons wel door Merano, is echter voor ons niet genoeg, we gaan nog even terug op zoek naar ons bekende plekjes.
Omdat donkere wolken dreigend achter ons aan blijven komen trappen we stevig door. En al kort na 12 uur zijn we bij Bolzano. Nu nog even ons hostel vinden. Dat valt niet mee, de navigatie kan de ingewikkelde verkeerssituatie niet goed hanteren. Én, als we de locatie gevonden hebben, blijkt dat we ons op een ander adres moeten aanmelden. En daar blijkt dat dat pas na 3 uur kan. Terras zitten dus, Riky valt bijna in slaap.
Om 3 uur snel ingecheckt bij een localo die zo wazig kijkt alsof hij tot 5 voor 3 heeft zitten blowen. Het hostel is wel recent gerenoveerd, maar is toch vooral toeristen-melkerij. Review bij boeking is in de maak.
Bolzano is mooi en vol toeristen, maar overal terrorisme-blocks en veel politie op straat. Én, klantvriendelijkheid is hier een verloren waarde, jammer.
Morgen verder naar Trento, het echte Italië in.

• 01 September 2017 - 21:03

Atie Fox:

Ik geniet van jullie reisverslagen deels bekend maar ook veel onbekend, riky je bent een kanjer om het grootste deel te fietsen, ik zou het je niet nadoen, veel succes en ga zo door
    Groetjes atie

• 01 September 2017 - 21:04

Paul:

Mooi! Italie ( je bent er ook zo op de fiets). Heel herkenbaar de bijna oneidige appelboomgaarden en perfecte fietspaden die licht dalend zijn. Geniet van het lekkere eten en de capacino's!

• 01 September 2017 - 21:17

Ralf:

Merano, niet groot maar wel mooi

• 02 September 2017 - 17:43

Nellie En Chris:

Hallo Harrie en Riky,
    Wij volgen jullie fietsavontuur van dag tot dag. Rome komt steeds dichterbij.
    Wat zijn jullie doorzetters. Wij doen dat jullie niet na.
    Op naar de Paus!