Ellwangen - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Ellwangen - Reisverslag uit Ellwangen, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Ellwangen

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

19 Augustus 2017 | Duitsland, Ellwangen

Vannacht hebben we lekker geslapen, ondanks de regen. ‘s Ochtends zijn we om 8 uur als eersten aan het ontbijt. Riky slaagt erin om onderweg van de kamer naar het restaurant de weg kwijt te raken. Toegegeven het is een beetje kruip door sluip door.
Bij het ontbijt geeft Harrie een schot voor de boeg, vandaag gaat niet zo gemakkelijk worden, de eerste echte klim staat ons te wachten. Hmm denkt Riky.
En inderdaad kondigt het routeboekje gelijk 2 klimmetjes. Jasjes uit en aan de bak. Om half
12 is de klus geklaard en denkt Riky dat ze er is
Niets is minder waar, er volgen de nodige klimmetjes, rept het boekje niet maar minstens zo zwaar. Het gaat op en af.
In Gründelhardt zijn we net na sluitingstijd bij de bakker, gelukkig maakt de eigenaresse voor ons een uitzondering. Ze vermoedt dat we op de route naar Rome zitten en zorgt er zo voor dat we gewapend met Käsebrötchen en Nussschäcken verder kunnen. Tegen 2 uur hebben we de laatste stop voor vandaag. De lekkernijen gaan eraan en de Garmin krijgt z'n u nieuwe batterijen. Die bekomen hem slecht: we zien geen kaart en geen route meer. Oei, dat betekent dat we het van de navigatie van Riky moeten hebben. Eigenlijk is de weg naar Ellwangen niet zo moeilijk, maar toch gaat het een paar keer fout. Met wat gehark vinden we ons hotel. We hebben vandaag 726 meters hoogtemeters gemaakt. Riky begint een beetje trots op zichzelf te worden.
In de hotelkamer vindt Harrie het euvel van de Garmin, het geheugenkaartje is bij het wisselen van de batterijen los gekomen. Grote opluchting, Riky heeft geen idee hoe we anders in Rome hadden moeten komen.
We gaan gelijk Ellwangen in, ons herstelmoment slaan we over. Op het terras blijkt dat een vergissing, dan toch maar terug naar het hotel, ons dutje doen en pas daarna een lekker Italiaans hapje eten.

• 20 Augustus 2017 - 21:45

Marie-José:

Dit voorjaar heb ik nog een nascholing van iriscopie gehad in Ellwangen. Aardig plaatsje. Is het klimmen meegevallen?

• 20 Augustus 2017 - 22:41

Nellie En Chris:

Ook wij kennen Ellwangen. Daar stonden daar wij een jaar of drie geleden op een camping.
    Veel staat daar in het teken van de paardensport. Maar hoe is het eigenlijk afgelopen? Was de veronderstelling van Riky onjuist?