Ingelfingen - Reisverslag uit Ingelfingen, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Ingelfingen - Reisverslag uit Ingelfingen, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Ingelfingen

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

18 Augustus 2017 | Duitsland, Ingelfingen

De weersvoorspelling voor vandaag is niet zo best, ergens op de namiddag is heftig onweer aangekondigd. Dan toch maar vroeg uit de veren, en dat op de verjaardag van Harrie.
Maar voorlopig ziet de dag er veelbelovend uit, de zon schijnt en de temperatuur voelt goed aan. De fietspaden zijn vandaag super, strak asfalt. een heerlijk gevoel. Onze billetjes genieten.
De eerste 20 km volgen we nog de loop van de Neckar, daarna gaan we oostwaarts langs de oevers van de Kocher. Dat riviertje gaan we vandaag en morgen helemaal tot aan haar bovenloop en bron volgen naar de Europese waterscheiding.
We hebben afgelopen dagen ontdekt dat Duitse koffiebarretjes pas vanaf 11 uur open zijn. Niet getreurd, in Neuenstadt am Kocher vinden een fijne Bäckerei Konditorei. Daarna ook nog even naar de lokale Edeka, boodschappen doen, für alle Fälle.
Het dal van de Kocher is mooi, niet spectaculair, maar gewoon mooi groen glooiend en bochtig. We genieten van de fietstocht, de uitzichten, de onverwachte wendingen en doorsteekjes van de route.
Even na het middaguur, we hebben het grootste deel van de afstand er op zitten, vinden we een fraai gesitueerd bankje om een yoghurtje te eten.
Daarna slingert de route verder langs de rivier en de dorpjes. Om half 2 nog een colaatje drinken en tegen half 3 zijn we bij ons Schlosshotel. Eigenlijk te vroeg, de kamer ist noch nicht ganz fertig. We krijgen ter compensatie een kopje koffie aangeboden voor op het terras.
Even later kunnen we ons gaan installeren. En dat wil zeggen: de kamer vol hangen met de was van vandaag, het is maar goed dat we een groot balkon hebben. Staat leuk bij het Schloss. Om 5 uur barst van het ene moment op het andere het beloofde noodweer lost. Wat zijn wij blij dat wij op tijd binnen zijn.
Het blijft de hele verdere avond regenen en de warmte is definitief voorbij. Wij eindigen vanavond in een doorrookt Duits café dat zeker geschikt zou zijn als oefenobject voor de brandweer. Op een megascherm gaat hier zich de start van de Bundesliga voltrekken, Bayern maakt gehakt van Leverkusen. Een lokalo probeert ons nog iets te vragen (voor wie wij zijn, of zoiets), zijn dialect valt alleen buiten onze kennis van het Duits.
De bareigenaar, model type en uiterlijk Willie Nelson, is beter in zijn talen en blijkt een fan van Borussia Mönchengladbach te zijn. Is ook aardig van het lokale padje af.
Wanneer het bijna droog is gaan we terug naar het hotel. Op stok, morgen weer een dag.

• 19 Augustus 2017 - 22:22

Chris En Nellie:

Hallo Harrie van en Riky,

Met veel belangstelling volgen wij van dag tof dag jullie avontuurlijke fietstocht naar Rome.
    Tjonge, het lijkt wel of jullie een verbond hebben met de regen.
    Misschien een paar kaarsjes aan wagen?
    Het weer klaart de komende dagen een beetje op.
    Zet hem op kanjers!

• 19 Augustus 2017 - 22:58

Janny En Walter :

Ook wij volgen jullie trip met belangstelling. Het weer is hier ook niet veel beter. Ook lezen wij de krant iedere ochtend! Dank daarvoor! Wij wensen jullie nog een prachtige en veilige voortzetting van jullie reis!

• 19 Augustus 2017 - 23:04

Tonny En Pieter:

Hoi Harrie, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Een rustige verjaardag gehad, nou ja wat je rustig kunt noemen. Het gaat jullie goed zo te horen. Alleen het weer wil nog niet echt. Hier ook niet. Nog veel fietsplezier en hou jullie taai. Groetjes Pieter en Tonny

• 19 Augustus 2017 - 23:08

Jo En Actie Fox:

Duidelijk een prachtige route; echt leuk om te volgen! En Harry natuurlijk gefeliciteerd,

• 20 Augustus 2017 - 09:17

Paul:

Harrie, van harte gefeliciteerd, toch bijzonder om onderweg jarig te zijn! Dus de afslag van de rivier de Kocher genomen en dan oostwaarts. Ja, dan kom je niet in die plaatsjes die ik noemde. Lijkt me ook een mooie route die jullie nu volgen en dat weer....de paus zegent sommige onderdanen al ver van te voren:-)

• 20 Augustus 2017 - 11:36

Paul:

P.S. Nog ff over die verjaardag. Ik neem aan dat je teamgenoot ervoor zorgt dat het een ECHTE verjaardag is. In de rug duwen bergop, uit de wind houden bij fietsen, extra gebakje bij de Kaffee, je voor laten gaan bij het douchen en natuurlijk vanavond die jaarlijkse massage:-)