De eerste dag - Reisverslag uit Ophoven, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Ophoven, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

11 Augustus 2017 | Duitsland, Ophoven

Vandaag gaat het dan beginnen, onze fietstocht naar Rome. Na enig wikken en wegen heeft Riky besloten toch maar met de gewone fiets te gaan en niet met de "elektrieke foetelfiets". Alles wordt op eigen kracht gefietst. Mocht er ergens een onvertogen woordje vallen dan is dat hiermee verklaard.
Heel vroeg hoeven we vandaag niet op te staan, het vertrek staat gepland om 10 uur.
De tassen staan al gepakt, Raisa is op haar vast logeeradres dus heel veel is er niet meer te doen. Na ons voorlopig laatste ontbijtje thuis waarbij de telefoons regelmatig pingelen komt eerst Hanneke en even later nog Maja en Piet om ons een goede reis te wensen. Leuk.
Om klokslag 10 uur zijn we op weg. Onze eerste pauze houden we in Velden bij Paul en Marian. Lekkere koffie, waarvoor dank. Even bijgekletst, tips meegekregen, en weer verder op route. De fietsroute langs de Maas kan zich moeiteloos meten met een Elbe-Radweg of Donau-Radweg.
In Reuver (de Ruiver) de tweede pauze met een boterhammetje, daarna weer verder.
Het weer valt vandaag alleszins mee, droog en bijna geen wind. Zo mee en dan zelfs nog een dun zonnetje, wat wil een mens nog meer.
Iets na 3'en zijn we op de plaats van bestemming in Ophoven bij Wassenberg. Wel nadat we de omgeving nog eerst grondig verkend hebben. (Lees Riky heeft de route-aanwijzingen niet goed geïnterpreteerd

• 14 Augustus 2017 - 08:11

Els Janssen:

Het eerste begin is gemaakt.... veel succes maar vooral ook plezier gewenst!