Civita Castellana - Reisverslag uit Civita Castellana, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Civita Castellana - Reisverslag uit Civita Castellana, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Civita Castellana

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

12 September 2017 | Italië, Civita Castellana

Ontbijt krijgen we vanochtend in de bar om de hoek. Very basic. Een kop koffie en een stuk croissant, al dan niet met vulling. We nemen nog een tweede, blijkt voor eigen rekening te zijn. Reviewen!
Bij vertrek schijnt het zonnetje, ziet er prima uit. Vandaag belooft pittig te worden, de nodige klimmetjes. Eerst moeten we nog het vals plat van gisteren afmaken. Al om half 10 stoppen we kort in San Gemini, doseren is de kunst, we genieten van het uitzicht en nemen nog wat extra calorieën in.
Eerst krijgen we een lange afdaling tot in het dal. Voor ons zien we op de berg een stad en een burcht. Narni.
Na Narni Scalo begint de klim, naar Narni uiteraard. Een half uurtje later zijn we boven in Narni, een van de mooiste plaatsjes die we tot nu toe gezien hebben. Schitterende uitzichten in alle richtingen. Op een pleintje pikken we een terrasje.
Riky meent dat ze daar zo wel kan blijven zitten, dan wordt het ook wel avond. Maar, Rome is calling. Aon de geng Sjeng.
Nog een stukje klimmen en dan begint opnieuw een mooie afdaling, nu over een bergkam met fraaie vergezichten links én rechts, we zoeven naar beneden. Onvermijdelijk komt daarna weer iets van klimwerk. Rond 12 uur bij Gualdo zijn we weer boven. Bij een supermarktje hebben ze panini's. Stoppen.
Het blijft niet bij eten, Harrie krijgt er nieuwe sokken, wauw, Riky nieuwe tandpasta.
Dat het wegdek in Italië belabberd is zal wel bekend zijn, maar zo beroerd als vandaag hebben we het nog niet gezien. Het is steeds opletten voor scheuren en gaten, waarbij sommige Italianen ons ook nog vol gas voorbij racen. Doet wel afbreuk aan de beleving.
Om in Civita Castellana te komen moeten we van de route afwijken. Die weg is een toppunt van ellende.
In Civita blijkt ons onderkomen midden in het centrum te liggen. Opnieuw moeten de fietsen de trappen op. Het appartement ligt nog twee lagen hoger. Wel de moeite waard, mooi appartement in the hot spot, helemaal voor onszelf.
Morgen laatste stuk naar Rome.......kleine 55 km naar het Sint Pietersplein.

• 12 September 2017 - 22:28

Karin:

Wauw, morgen alweer de laatste etappe :-)! Hopelijk zijn de laatste kilometers naar het Sint Pietersplein wat beter befietsbaar dan de kilometers die jullie vandaag hebben gemaakt. Maar even een schietgebedje doen daarvoor (zal de paus leukvinden !!). Maak er een mooie laatste fietspad van jullie avontuur van morgen!
    Groetjes, Karin

• 12 September 2017 - 22:30

Karin:

Fietspad = fietsdag :-)

• 13 September 2017 - 01:38

Nellie En Chris:

Hallo kanjers,

Ben blij dat jullie niet veel zuidelijker moeten. De wegen worden daar alsmaar slechter. De laatste etappe...
    Een hele prestatie. Jullie hebben zeer zeker een paar aflaatjes verdient. Doe de Paus namens ons de groeten en geniet lekker van het mooie Rome.

• 13 September 2017 - 01:39

Nellie En Chris:

Hallo kanjers,

• 13 September 2017 - 08:57

Marie-José:

Geniet van Rome. Een hele prestatie. Vol lof voor jullie. proost op de overwinning.

• 13 September 2017 - 12:33

De laatste km...
    geniet van de aankomst op het St Pietersplein

• 13 September 2017 - 13:25

Saskia:

Heel veel succes met de laatste kilometers! Leuk om jullie volgende week weer te zien.
    Groetjes, Saskia en René

• 13 September 2017 - 16:29

Elli De Rijk:

Hoi Harrie en Riky,
    wat leuk om jullie reisverslag te kunnen lezen! M-José stuurde me de link door.
    Mooie etappes, mooie verhalen. Ik heb ervan genoten, heerlijk, zo'n levendige reis, met groen, bergen, regen, stadjes en lokale gerechtjes. Knap gedaan! Zonder motor!
    En dan nu nog even naar het Sint-Pietersplein! Geniet er nog even van, en proficiat met jullie mooie prestatie! benieuwd naar wat de volgende bestemming wordt ;-)
    groetjes en tot ziens, Elli en Henk

• 13 September 2017 - 20:30

Doret:

Hoi Riky en Harrie,
    Wat een prestatie, en wat zullen jullie genieten vandaag van de aankomst op het Sint Pietersplein. Ik hoorde van een collega van jou, Riky dat jullie aan het fietsen zijn en heb dit reisverslag even opgezocht, Leuk om jullie zo te volgen en ik heb af en toe aan enkele uitspraken van je moeten denken van de tijd dat we nog samen in Asten zaten.
    groeten, Doret

• 13 September 2017 - 23:52

Jacqueline:

Super knap. Jullie zijn echte doorzetters!!! Heel veel succes de laatste etappe. Ik zal de reisverslagen missen. Leuk om te lezen.