Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Ferrara - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Ferrara

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

05 September 2017 | Italië, Ferrara

p de een of andere manier is de route van vandaag een stuk mooier als gisteren. Dorpjes, meer levendigheid, meer afwisselend landschap. We stoppen in Fratta de Polesine, een klein plaatsje waar verschillende villa's, palazzo’s en maar liefst 4 kerken moeten liggen. De familie Matteotti heeft hier haar Palazzo, maar heeft ook naam gemaakt. Giacomo, een politicus uit dit dorp die door Mussolini’s knokploegen in 1924 is vermoord, heeft een borstbeeld in het centrum. We komen zijn naam later nog vaker tegen, serieus dus.
Van hieruit gaat het verder, zig zag over slingerende wegen, goed op de route letten.
Het is vandaag geen lange route en we willen Farrara zien, dus verder geen echte koffiestop’s meer. Drinken uit de bidon, yoghurtje. That’s it.
Om half 2 zijn we al in Ferrara, via weggetjes van bobbelsteentjes kronkelen we naar het centrum. Daar zien een McDonald's, pats klaar. Fietsen vergrendelen, tafeltje voor het raam. Smullen maar. Weer eens wat anders dan pizza, pasta, broodje. Het avondeten is hier pas na zeven, dus een bodempje kan geen kwaad.
Daarna naar het hotel. Dat ligt midden in de stad, even zoeken dus, dan inchecken, fietsen met bagage en al naar binnen en naar de kamer.
Inmiddels zit boekje twee er op. Eens kijken wat ons morgen te doen staat. Hmm.. bij het geplande dorp is geen onderkomen te vinden. Dan maar in ene naar Ravenna, zeker de moeite waard, wel ruim 85 km. Dat kan korter blijkt, gaan we doen, eigen route.
Daarna Ferrara. De stad is bijzonder fraai, vestingstad, studentenstad, gezellig druk. En, vreemd zijn weinig toeristisch.
Morgen vroeg uit de veren, expeditie Ravenna.