Trento - Reisverslag uit Trente, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Trento - Reisverslag uit Trente, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Trento

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

01 September 2017 | Italië, Trente

Na een warme en lawaaierige nacht in een simpel hotelkamertje zijn we noodgedwongen vroeg uit de veren en op pad. Ontbijt moeten we zelf regelen, broodjes en drankjes bij de bakker. Wat we gisteren al ervaren hadden merken we ook vanochtend. Bolzano is een mooie stad, dat zeker, maar toeristen lijken er alleen gedoogd te worden vanwege hun geld. De stad uit gaat gelukkig een stuk beter dan gisteren de stad in. Langs de Adige nuttigen we ons ontbijt.
De route loopt vandaag hoofdzakelijk langs de Adige, heerlijk rustig zonder autoverkeer. Minder is het dat we de wind tegen hebben, toch nog flink trappen zo.
Voor vandaag is opnieuw regen en onweer voorspeld. Dus als er een druppel of twee gevallen zijn, ho stop. Regenkleding aan. Even later, geen regen meer. En dat drie keer toe. We bereiken Trento zonder noemenswaardige nattigheid.
Dan het onderkomen, Hotel San Giorgio de la Scala. Die scala zijn er echt, minstens 15%: she is not amused. De reviews zijn niet van de lucht.
Maar, San Giorgio is best goed. Ligt wat hoog, maar verder helemaal prima. En Trento is een leuk stadje, mooi, gezellig druk, veel fietsers onderweg op hun Transalp.......én het baasje van Café Italia weet ze als een Louis de Funés allemaal voor zijn terras te strikken. In Italië gaan de restaurants pas om zeven uur open. Dat is een probleem, honger is een zware beproeving. We vinden een tentje waar we al eerder terecht kunnen. Gelukkig. Dan, terug naar het hotel, luiken dicht (letterlijk en figuurlijk), donker in de kamer, stilte.
Dat kan nooit goed gaan morgenvroeg.

• 07 September 2017 - 13:25

Peter En Jose:

Riky en Harrie,

Leuke foto's. en een mooi reis.
    nog ff volhouden en dan kun je deze tocht weer aan het lijstje "volbracht" toevoegen.
    Knap hoe jullie dat doen.
    nog veel plezier samen.
    groetjes