Coldrano - Reisverslag uit Coldrano, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Coldrano - Reisverslag uit Coldrano, Italië van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Coldrano

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

30 Augustus 2017 | Italië, Coldrano

Het strakke plan is ....... Riky neemt de bus van Pfunds naar Nauders, inclusief bagage en Harrie doet de route over de Norbertshöhe. Kwart voor negen staan we bij de
Katejansbrücke, even later zit Riky voor een ruige € 2,90 met het hele spul in de bus en is na 15 minuten boven in Nauders Dorf.
Harrie fietst intussen door het smalle dal, grotendeels over Zwitsers grondgebied, naar het begin van de klim. Het is fris, het dal ligt nog helemaal in de schaduw. De klim van 6 km telt
11 haarspeldbochten, netjes genummerd. Gerekend op 45 minuten, gedaan in 40.
Tevreden: veel fietsers gezien, slechts door één gepasseerd. Ook nog met volle bepakking, wel 40 jaar jonger.
Boven bij Riky: een colaatje (shit, cola zero) gedronken, wederwaardigheden uitgewisseld en daarna verder naar Reschen. De zero breekt op, Harrie heeft suiker nodig, yoghurtje en
snickers brengen uitkomst. Van Nauders naar Reschen is bekend terrein, winter 2013. Bij de grens worden we geconfronteerd met de moderne tijd. Twee Afrikanen zitten met hun
schamele bezittingen aan de Italiaanse kant, even later zien we ze het veld richting bossen oversteken.....
Verder is het een prachtige dag, heerlijk weertje en een meer dan schitterende route. De Reschenpas over (met 1504 meter het hoogste punt van de reis), langs het stuwmeer en daarna de mooie en eindeloze afdaling richting Merano. Bij tijd en wijle steil, het is wel oppassen geblazen. Dat het niet altijd goed gaat blijkt als even later een ambulance het pad verspert om een paar gewonde fietsers te helpen.
In Burgreis / Burgusio stoppen we voor de lunch. Én in Italië betekent dat spaghetti eten smaakt heerlijk.
Verder gaat de route door dorpjes (Mals / Malles: je waant je in de middeleeuwen), door eindeloze appelboomgaarden met de mooie vergezichten, steeds maar downhill. Én langs de Etschi, of Adige.
Tegen half 4 zijn we in Goldrain / Coldrano en kunnen we genieten van het mooie uitzicht vanaf ons balkon. Toeval? In 1999 hebben we hier op camping Cevedale gestaan. Herinneringen komen terug.......
We sluiten de dag af met onze eerste pizza, kunnen ze toch nergens beter dan in Italië......

• 01 September 2017 - 18:09

Marie-José:

Italië bereikt. Geweldige prestatie. Op naar Rome.