De rustdagen en verder naar Imst - Reisverslag uit Imst, Oostenrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu De rustdagen en verder naar Imst - Reisverslag uit Imst, Oostenrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

De rustdagen en verder naar Imst

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

28 Augustus 2017 | Oostenrijk, Imst

Zoals toegezegd, vrijdag doen we niet veel. Uitslapen, bijkomen, bezoekje aan Telfs etc... 's Avonds speelt de Oberhofer Musikkapelle op het marktpleintje. De ene helft van het dorp maakt muziek, de andere helft luistert, kletst of drinkt. Gemoedelijk sfeertje, best aardig. Zaterdag met de trein naar Zell am See met de Öbb, een avontuur op zich, worstelen met de fietsen in de Transalpin. Als we aankomen zijn Ralf en Mireille er ook net, de lift naar ons pension in Kaprun voelt als luxe. 's Avonds samen degelijke kost gegeten bij Guggenbichl op de alm, compleet met een Tiroler jodelorkest dat we eerder in het dorp stevig hadden zien innemen.
Zondag is de grote dag voor Ralf & Mireille (en Remco) De Trizell, de halve triathlon van Zell am See!! Spannend. Én ook voor de volgers inspannend. Wel eens 3 man in de triathlon gehad? Van hot naar haar sjezen om iedereen een beetje te volgen, te ondersteunen en te fotograferen. Wel professioneel georganiseerd, met een super-app waarop je de deelnemers precies kunt volgen. GPS-trackers!! Hadden we 15 jaar eerder moeten hebben.
Onze drie atleten komen rond half zes netjes binnen. Mireille nog illegaal, wegens het uitbarstende onweer wordt de wedstrijd stilgelegd. Maar dat weerhoudt haar niet. Terecht. Én chapeau alle drie
Maandagochtend eerst terug naar Telfs, alles met Regionalzügen. Geen geworstel, dat niet, maar wel alle stationnetjes van Tirol gezien. Tegen enen zitten we weer gepakt en gezakt op de Inntalradweg. Naar Imst, voor een halve dagetappe. Makkie......?
Langzaam betrekt de lucht boven ons, voor én achter ons is de lucht gelukkig lichter, kan meevallen. Niet dus, het gaat serieus regenen en de buien volgen ons hondstrouw tot bij Imst. En zo helpt een half dagtochtje in de regenkleding de frisheid van onze net gewassen fietskleding naar de gallemiezen.
Ons onderkomen is wel iets aparts, de Romedihof, een oeroude hoeve met een dito inrichting. Via airbnb geboekt. Wij en nog twee andere fietsers hebben deze joekel van een Hof voor ons alleen. Bijzonder.
Morgen de aanloop naar de Reschenpass, dat is andere koek.

• 29 Augustus 2017 - 10:00

Maria:

Als ik het kaartje zie benijd ik jullie deze dagen niet! Ik hoop dat jullie er een beetje aangenaam weer bij hebben. Dat jullie kunnen doorzetten hebben jullie wel bewezen intussen. Veel sterkte en op naar Italie!
    Groetjes Maria

• 29 Augustus 2017 - 11:20

Ralf En Mirelle:

Dank je wel voor de support op zondag. Leuk dat jullie er waren. En nog veel succes en plezier tijdens de rest van de tocht. Tot de 17de!