Telfs - Reisverslag uit Telfs, Oostenrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Telfs - Reisverslag uit Telfs, Oostenrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Telfs

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

24 Augustus 2017 | Oostenrijk, Telfs

Een mooie dag, de bergen steken staalhard af tegen de hemel. Temperatuur is al aangenaam. Het gaat beginnen.
De eerste kilometers gaan door weiden, hekje in hekje uit, en ooibos-achtige natuur. Onverharde fietspaadjes die globaal weer de loop van de Loisach volgen. Lekker om er in te komen.Toch een apart gevoel om hier zo te fietsen wetende dat je van huis uit vertrokken bent. Ook Garmisch-Partenkirchen voelt apart, we kennen de straatjes en uitzichten.
Na Garmisch-Partenkirchen begint de klim richting Mittenwald, 3 km 5%, is te doen. Boven nemen we een pauze, er komt een ouder Duits echtpaar bij ons zitten. Verbazing dat we geen E-bikes hebben. We kletsen nog wat met deze gezellige en actieve “oudjes” en gaan weer verder. Langzaam maar zeker bergop. Tegen half 12 zijn we in Mittenwald en hebben we de helft van de route erop zitten.
Op een Bratwurst met Kartoffelsalat gaan we aan het tweede gedeelte beginnen. Dat gaat vrijwel meteen naar boven, 1,8 km 7-8 %. We passeren de Oostenrijkse grens.
Als je dan denkt dat je er bent heb je het goed mis. Vervolgens 14 km van 2% wat op zich niet zo erg lijkt maar het valse plat nekt Riky toch behoorlijk. Nog maar eens een stop ingelast en weer verder voor de laatste klim naar de Buchener Höhe.
Dat wordt de finale, 600 m à 9% en 800 m à 3-4% met de brandende zon op de knar. We worden ingehaald door E-bikers die zeggen dat we er bijna zijn, nog even volhouden. En dat lukt Wat een goed gevoel om zo boven te komen. Geweldig.
We stoppen even voor het uitzicht, een paar foto's en om onze jasjes aan te doen. Niet zo zeer tegen de afkoeling maar ook als bescherming tegen de zon, die hebben we vandaag al genoeg gehad. De afdaling is nog een dingetje, 7 km lang beneden 9 à 10%. Kramp in de handen van het remmen.
We vinden onze airbnb en worden hartelijk ontvangen door Irina met koffie en Apfelstrudel. Verdiend volgens ons.
Morgen rustdag, bijkomen en lamballen, zaterdag met de trein naar Zell am See, zondag Ralf en Mireille supporteren bij hun halve triathlon. Maandag met trein terug naar Telfs en vandaar door naar Imst.

• 25 Augustus 2017 - 11:40

Hanneke:

Goed bezig! Helemaal naar boven gefietst! Geniet van de rustdagen, die zijn verdiend! Groetjes aan Ralf en Mireille.

Xx Hanneke

• 25 Augustus 2017 - 20:07

Paul:

Ha fietsers, eerste pas heb je gehad, chapeau! nu de rechenpas nog en die vonden wij meevallen. Als ik het zo lees dan is deze eerste pas minder moeilijk dan de Arlbergpas, die was 1800 meter. Leuke route via Augsburg lijkt me. De groeten, ook van Marianne!

• 25 Augustus 2017 - 21:48

Cilia:

Hoi jullie2, wat een kanjers zijn jullie. Nu al op de helft. Ik geniet van de verhaaltjes en foto's.
    Nu een paar dagen wat anders dan fietsen. Doe Mireille en Ralf de groeten en wens ze allebei veel succes. Gr cilia

• 26 Augustus 2017 - 09:57

Piet:

Hoi R&H, mooie prestatie al. Geef de beenspieren maar wat rust deze dagen want jullie staan aan het begin van de Alpen. Goed weekend en alvast succes voor de 2e helft. Groetjes Maja en Piet.

• 26 Augustus 2017 - 19:27

Katy En Tino Zandbergen:

Hallo Harry en Riky,

Chapeau voor jullie allebei. Geweldige prestatie voor jou Riky en dat nog wel op een gewone fiets.
    Fijn dit weekend in Zell am See om Ralf en Mireille aan te moedigen.
    Wij zaten deze zomer een weekje aan de Starnbergersee.vlakbij de Ammersee.
    Mooie omgeving trouwens. En dan dinsdag op naar Imst (elke winter vaste stop voor een kop koffie)
    En dan de Reschen moet gewoon lukken toch? Als je boven bent gaat het kilometers naar beneden.
    Heerlijk doe je Meran de groeten? Wij wensen jullie nog veel fietsplezier en blijven jullie volgen.
    En Riky niet te vaak Currywurst eten!!! Groetjes Katy en Tino

• 26 Augustus 2017 - 22:19

Lisette:

Beste Riky en Harrie,

Mooie prestatie van jullie samen!

• 28 Augustus 2017 - 08:40

Els:

Als ik het lees hoe jullie de berg op en af zijn gegaan, krijg ik het al spaans benauwd!
    Lijkt me heerlijk dat gevoel die je hebt gehad met het nuttigen van de koffie met aphelstrudel!
    Echt verdiend!
    Hoop dat jullie van je 'rust' genoten hebben, op voor de 2e helft.