Neckarelz - Reisverslag uit Neckarelz, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Neckarelz - Reisverslag uit Neckarelz, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Neckarelz

Door: Harrie en Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

17 Augustus 2017 | Duitsland, Neckarelz

Na een leuke avond in Heidelberg start de nieuwe dag met een ontbijtje bij de buren van het hotel. Riky is nog niet wakker. De koffie smaakt haar vanmorgen niet. Mww, geen wonder als je de zoetjes verwart met pijpjes zout.
Dan, weer door de Altstadt, over de oude stenen stadsbrug naar de noordoever van de Neckar. Een paar plaatjes maken van het fantastische uitzicht over de Neckar-promenade, de oude stad en het machtige slot boven de stad.
Het dal van de Neckar wordt een van de mooiste gebieden van Duitsland genoemd. En het is er inderdaad prachtig met burchten, kloosters en schilderachtige dorpjes in het meanderende groene rivierdal.
Het pad langs de Neckar is links en rechts wel pittig, nergens echt vlak. We vroegen ons al af waar die hoogtemeters voor vandaag vandaan moesten komen. En ook is de weg niet bijzonder smooth, de billen registreren dat genadeloos.
We houden een korte stop bij een willekeurig bankje, Eva’s bank wel te verstaan. Klinkt mooi maar gevaarlijk rot. Opletten waar je je laat landen.
De volgende stop is bij Ralf’s Backstube, die kunnen we natuurlijk niet voorbij. Binnen veel te druk, dan maar de buit meegenomen en buiten verorberd.
Al vroeg zijn we in Neckarelz waar we geboekt hebben in een Bildungshaus, geen idee wat ons te wachten staat. Klinkt wel Evangelisch of zo. Gescheiden bedden dus, maar verder ok. Op het terrein van het Bildungshaus blijkt de jaarlijkse openlucht te zijn. Gisteren begonnen, vandaag de film “Plötzlich Vater". Een leuke Franse komedie die we dus gratis meepikken, altijd dubbelfijn. Maar ook in een sfeervol decor. Dat kunnen die Duitsers wel.
De bedden slapen overigens prima. En zo ben je weer een jaartje ouder......

• 18 Augustus 2017 - 19:22

Paul:

Zo! Dat schiet lekker op, al voorbij Heidelberg. Ben benieuwd hoelang jullie de Neckar volgen. Zelf kan ik Bad Liebenzel en Oberndorf nog herinneren toen ik daar 35 jaar geleden fietste. Maar ik denk dat jullie eerder oostwaarts gaan richting Munchen. Fiets ze nog!

• 19 Augustus 2017 - 17:19

Marie-José:

Alsnog Proficiat. Wij hopen dat je een leuke verjaarfietsdag hebt gehad. Jou beschrijving van de Neckar streek geeft ons zin in vakantie. Maar duurt nog 4 weken. Genieten jullie maar met volle teugen. Hier gaat het van bui naar bui. Groetjes, Wil en Marie-José