Nierstein - Reisverslag uit Nierstein, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Nierstein - Reisverslag uit Nierstein, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Nierstein

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

15 Augustus 2017 | Duitsland, Nierstein

Vanochtend netjes op tijd weg. De route gaat nog zo’n 20 km langs u de Rijn tot Bingen. Na Bingen gaat de route langzaam weg van de rivier. We komen een mooi golvend groen landschap met voodal wijngaarden. We maken korte stopjes om van de mooie uitzichten te genieten. Tegen 11’en stoppen we echt bij een lokale bäckerei in Ingelheim voor koffie en een broodje. Daarna gaat de route verder door het fraaie landschap richting Niederolm. Daar stoppen we tegen 12.45 voor de lunch. Het broodje currywurst roept nog steeds is echter niet te vinden. Hoe krijg je Riky “wunschlos glücklich”?
Als we weer verder gaan overleggen we wat we doen, de route van Reitsma of een eigen kortere variant? Niet zo moeilijk hé? Blijkt wel over de hoogste bult van de omgeving te lopen, oei. Maar, eenmaal boven, komt de beloning en zoeven we met grote snelheid enkele kilometers naar beneden.
Ondertussen wordt de lucht donkerder en donkerder. Gaan we dat nog redden? Op 1,5 km voor Nierstein volgt de wolkbreuk. Gelukkig is iemand zo vriendelijk om ons binnen te laten schuilen. Als het ergste voorbij is, hup de regenjas aan en verder. Met 5 minuutjes zijn we bij onze airbnb.
En die maakt veel goed, ziet er keurig uit met veel ruimte. We hebben vandaag met Anja en Erik afgesproken. Samen gaan we op zoek naar een eetgelegenheid, we vinden dat bij een wijnboer met restaurant, gutbürgerlich. Na een gezellig etentje samen nemen wij nog een lekker wijntje mee vjoor onze eigen afterparty. Morgen verder

• 17 Augustus 2017 - 16:02

Anja:

Hoi Riky en Harrie
    Was wel leuk om jullie weer te zien. Hebben lekker gegeten. Lekker wijntje gedronken. Ben trots op jullie dat jullie naar Rome fietsen. Petje af.
    Groetjes Erik en Anja

• 18 Augustus 2017 - 12:45

Tineke:

Hallo Harrie en Riky,
    Allereerst Harrie proficiat met je verjaardag, ook dat gaat door. Ik hoop dat jullie vandaag een mooie tocht maken zonder regen, hier regende het vanmorgen wel.....
    Leuk om de reisverslagjes te lezen, jullie zijn goed op gang!
    Succes verder en groeten vanuit Someren,
    Louis en Tineke

• 18 Augustus 2017 - 14:50

Maria:

Hallo Harrie en Riky,

Van harte gefeliciteerd met ja verjaardag Harrie!
    Hoepijk wordt het een mooie dag voor jullie. We volgen jullie reis met belangstelling en genieten van jullie berichtjes. We zien het zo voor ons.
    Een fijne dag en een goede reis verder.

Groetjes, Maria