Andernach - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Andernach - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Andernach

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

13 Augustus 2017 | Duitsland, Andernach

Vanmorgen ietsje later weg als gepland, de gastvrouw houdt wel van een praatje. Als we weg fietsen schijnt het zonnetje, dat ziet er toch meteen anders uit. We zitten ook snel op de route, het gaat lekker.
We ontdekken dat de route van Reitsma om de dorpjes heen leidt, niks koffie dus. Gewoon in het vertrouwde bushokje een stop maken.
Ergens na Euskirchen staan twee kamelen in de wei. Klopt er nog iets van onze navigatie?
Verderop langs Rheinbach wordt ons vandaag wel duidelijk dat de Duitse fietspaden niet meer zo super zijn, het hotst en knotst nogal. Als het te gek wordt besluiten we om onze eigen route te volgen. Minder romantisch maar het fietst wel stukken beter en zo kom je nog eens ergens langs waar ze koffie serveren. Meckenheim dus.
Alle plaatsnamen hier klinken bekend, te vaak naar de wijnfeesten in het Ahrtal geweest.
Daarna nemen we langzaam afscheid van de Eifel en komt de afdaling naar het Rijndal net voor Remagen. De zon schijnt en laat het dal met z'n rivier op hun best zien. Bij Remagen staan de pijlers van de oude Rijnbrug als gedenkstenen van WO-2. Waar de geallieerden voor het eerst een bruggehoofd over de Rijn vestigden. Nog steeds indrukwekkend.
Na nog een uurtje over de Rheinradweg zijn we op onze bestemming in Andernach. Overdag een alleraardigst stadje, om 9 uur 's avonds zo dood als maar wat. Een uur later vallen ook bij ons de luiken dicht.

• 14 Augustus 2017 - 22:34

Mireille:

Andernach! Vaak geweest. Als jullie morgenvroeg nog tijd hebben voor een ijsje, dan weet ik nog wel een goede tent :).

• 15 Augustus 2017 - 07:52

Paul Van Mullekom:

Ik lees wel, het gaat de goede kant op met tot nu toe een voorspoedige rit! Vergeet de wijn niet te proeven want je bent zo weer uit dit gebied.

• 15 Augustus 2017 - 07:54

Monique:

Je schrijft leuk Harry!

• 15 Augustus 2017 - 17:45

Marie-José:

Gaat voorspoedig zo te horen. Dapper Riky om de elektrische fiets thuis te laten.