Onderweg naar Zülpich - Reisverslag uit Tolbiac, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Onderweg naar Zülpich - Reisverslag uit Tolbiac, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Zülpich

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

12 Augustus 2017 | Duitsland, Tolbiac

Vanochtend op tijd gewekt door een overenthousiaste pastoor. Moest verboden worden.
Om half 8 zijn we al onderweg naar Wassenberg. Zoeken naar een bakker voor ons ontbijt. Buiten wordt de miezerregen langzaamaan serieuzer. Dan toch maar de complete regenuitrusting aan.
Om 9 uur zijn onderweg en terug op de route. Dat zal vandaag grotendeels langs de Rur lopen, meest onverhard maar goed te doen. Én heel mooi.
Alleen in het begin gaat het even mis. Na een brug lijkt de fietsroute van de Rur weg te draaien. Wat langs de rivier loopt is niet meer dan een geitenpaadje. Dat komt zo dadelijk wel goed.... nou niet dus. Na enige onnavolgbare omzwervingen komen we verderop weer bij de Rur uit, vraag niet hoe.
Om half 11 hebben we onze eerste koffiestop in Jülich, met een lekker vers rozijnenbroodje. Die Duitse bakkertjes zijn best goed. Na de stop vervolgen we de route richting Düren waar we wat uitgebreider lunchen, weer een goed bakkertje.
Na Düren komen de grote bruinkoolafgravingen, jammer dat er vanuit de Rur-randweg niets van te zien is. En dan even later, fietspad geblokkeerd. Maar zo gemakkelijk houd je ons niet tegen, hellinkje op en hellinkje af, glibber de glibber. tsjakka we zijn weer op de route

• 14 Augustus 2017 - 08:43

Lisette Thijssen:

En ik maar denken dat Riky niet zo van de survival was

• 14 Augustus 2017 - 10:12

Liselot Kessels:

Klinkt nu al avontuurlijk. Een mooie reis gewenst!!

• 14 Augustus 2017 - 10:21

Cilia:

Hoi Riky en Harrie,

Zo jullie zijn weer op pad. Ik had de eerste verhaaltjes al gemist. Nu vanmorgen ff snel gekeken en warempel al 3 verhaaltjes en wat foto's. Heel veel succes onderweg, de eerste hobbels hebben jullie al overwonnen. groeten

• 14 Augustus 2017 - 10:31

Tonny En Pieter:

Ricky en Harrie, het begin is gemaakt. Succes verder en hopelijk mooi weer en niet teveel survival. Groetjes

• 14 Augustus 2017 - 11:48

Hilde En Henk:

Harrie en Riky heel veel succes en plezier onderweg.
    Riky blijven trappen kom je uiteindelijk in Rome aan.!!!!!!

• 15 Augustus 2017 - 12:51

Jacqueline Willemars :

Riky een Harrie, Leuk om jullie reisverhalen weer te lezen! Heel veel succes en fiets plezier gewenst, en vooral ook goed weer!