Klein-Pöchlarn - Reisverslag uit Klein-Pöchlarn, Oostenrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Klein-Pöchlarn - Reisverslag uit Klein-Pöchlarn, Oostenrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Klein-Pöchlarn

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

12 Juli 2014 | Oostenrijk, Klein-Pöchlarn

Gezien de lengte van de geplande etappe en de massale aanwezigheid van fietsbeluste toeristen kiezen we vandaag voor een vliegende start.
Kwart ovér 8 begint het fietswerk. Het weer is prima, blauwe lucht zonnetje in de rug (lekker warm) maar de wind van voren.
De route slingert langs de uiterwaarden (hier Au genoemd) van de Donau. Het landschap is aanvankelijk weids maar gaat langzaam over in een smalle steile doorgang voor de rivier. Dat gebied is de Wachau een van de belangrijkste wijngebieden van Oostenrijk. En dat is te zien aan de vele horecagelegenheden (hier Heurigen genoemd). Dat niet alleen maar de route is ook echt schitterend. Op diverse plekken moeten we even stoppen om de diverse vergezichten vast te leggen. De beoogde stopplaats Krems valt wat tegen. Het is teveel een stadje. Onze pauze komt direct na Krems bij een lokale bakker. (Stein an der Donau)
Lekker kopje koffie met abrikozencake. (3 voor de prijs van 2, 2 onmiddellijk kaduuk en de derde in de stuurtas). Verder naar Spitz.
Halverwege Spitz ligt Dürstein (blauwe kerk) een van de leukste plaatsjes op de route. Kleine fotoshoot. Aan de blauwe lucht verschijnen wolkjes, wolkjes worden donkere wolken. Dat kan niet lang meer goed gaan. Vlak voor Spitz voelen we allebei de eerste druppels op onze benen. Gelijk crisismanagement en een Weingut aangedaan. (Sankt Michael). Aanvankelijk nog op het terras met lichte regen, eten besteld, net op, en dan komt er een plensbui. Iedereen zoekt zijn heil in het overdekte gedeelte van het terras, chaos alom. Paniek bij de bediening om de juiste mensen weer bij de juiste rekening te zoeken.
Via Spitz naar Melk naar de eindbestemming. De regen is definitief weg, de tegenwind steekt weer op. Het landschap wordt ook weer weidser en tegen 4 uur, 90 km op de teller staan we voor de deur van ons Gasthof Paradiesgartl.
Het blijkt de enige uitspanning in het dorp te zijn, dus het wordt eten, drinken slapen op een plek, all-in-one.
Morgen naar Wallsee. See you soon.

• 12 Juli 2014 - 21:10

Katy Zandbergen:

Hallo Harrie en Riky,
    Heel leuk jullie reisverslagen te lezen.
    Het schiet al goed op.
    Zo te lezen is het een hele mooie route.
    Natuurlijk heel anders dan de camino.
    Zon, regen en wind jullie hebben het allemaal al weer gehad.
    Hoe gaat het met je arm en je knie Riky?
    Morgen vertrekken wij naar Merano Zuid Tirol.
    Nog veel fietsplezier toegewenst.
    Groetjes Katy en Tino

• 15 Juli 2014 - 09:05

Mireille:

De afstanden die jullie fietsen zijn wel een stuk langer dan vorig jaar. Zo schiet het wel op en kun je een flinke afstand overbruggen. Zo te lezen is regen niet fijn, maar de hitte ook niet alles. Gelukkig zijn jullie al wat meer ervaren ;). Succes nog met de laatste loodjes.