Decin - Reisverslag uit Děčín, Tsjechische Republiek van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Decin - Reisverslag uit Děčín, Tsjechische Republiek van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Decin

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

29 Juni 2014 | Tsjechische Republiek, Děčín

Na een geweldig ontbijt laten we Dresden met goed weer achter ons. We zitten langs de route dat is dus ook geen probleem. So far so good, het is een mooie route en met dit weer het echte fietsvakantiegevoel.
Totdat weer de grote keien opduiken, Harrie heeft het er ook mee gehad en heeft een eigen benaming gevonden: "Mittelalterisches Ochsenwagenspur" dat zegt wel genoeg. Na een paar km verzeilen we in het "Elbfang fest". Dat is nog eens een feest, kilometers lang. Van dorp naar dorp allemaal kraampjes met bier und wurst und vor allem viel trödel. Verderop mogen we niet eens meer fietsen en worden naar de Hauptstrasse gedirigeerd. Dat fietst ook niet slecht, eigenlijk nog beter als de aangegeven fietspaden.

Na 20 km steken we de Elbe over met het veer. Even later begint het te druppelen, na enige volharding (zal wel overgaan) doen we toch maar de regenkleding aan met het idee dat het misschien wel voor niks kan zijn. Nu dat is mooi niet waar. Het begint steeds harder te regenen. Om 12 uur besluiten we om een vroege pauze in te lassen. We gaan zelfs aan de Soljanka, een soort Poolse worstsoep met citroen. Smaakt niet slecht, wel pittig.
Als we na de pauze weer verder gaan merkt Harrie dat hij zijn stuurtas heeft laten staan. Als de wiedeweerga terug, gelukkig staat de tas er nog. Heel jammer dat het de rest van de route blijft regenen want het is een heel mooie route door wat ze hier de "Säksischer Schweiz" noemen. Indrukwekkende rotsformaties, burchten, smalle passages ... De burcht Königstein spant de kroon. Om half 3 zijn we bij de Tsjechische grens, veel drank-, valuta- en sigarettenhandel. Het landschap is aan de Tsjechische kant ook Echt mooi.
Om 4 uur zijn we in Decin, ons beoogde einddoel voor vandaag. We vinden snel een kamer vinden in het fraaie hotel Ceska Koruna. Al met al nog 71 km vandaag ondanks de regen.

• 29 Juni 2014 - 22:30

Paul:

Ha fietsers,

Het zal wel aan mijn ipad liggen, maar vanmiddag had ik de laatste drie verslagen nog niet en nu wel. De wegen / keien zijn niet best zo te lezen, ik geloof het meteen. En of ze nu in Tsjechië beter zijn, betwijfel ik. Ook lees ik niets meer over die zere arm, dus dat zal ook wel meevallen, mooi zo! Na een paar uur regen is het hier in de avond weer droog, zeg maar echt Hollands vakantieweer. Het is dat ik moet werken, maar anders zat ik ook op de fiets.

Betere weg en weer toegewenst!

Groet,

Paul