Burgos de rustdag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Burgos de rustdag - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Burgos de rustdag

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

30 Mei 2013 | Spanje, Burgos

Vanmorgen heerlijk doorgeslapen tot half 9 en daarna op ons gemak ontbetenen de stad in. Daarna vragen we of we nog een nacht kunnen bijboeken; dat kan niet het hotel is vol. Onze Kolbo heeft z'n belofte niet waargemaakt. Maar daarom niet getreurd, via de iPad snel een ander hotel geboekt. Heeft zelfs een sterretje meer voor hetzelfde geld en sluit prima aan. Hier moeten we om 12.00 uur uit de kamer, daar kunnen we dan gelijk inchecken. het dagprogramma tekent zich af: eerst kathedraal, dan verkassen, dan shoppen, dan lunchen, dan stadswandeling, dan dutje. Het heet een rustdag, nietwaar.
Dus eerst gaan we een stempel halen en de kathedraal bekijken. We krijgen een audioguide mee en horen het verhaal van de kathedraal en alle kleine dingen er omheen. Wat een pracht en praal en rijkdom, hebben dit al eens gezien in Zuid-Spanje. Op een gegeven moment heb je het ook wel gehad, Daarbij wordt het nog koud ook. Buitengekomen gaan we allereerst maar eens koffie drinken en warm worden. We maken nog een praatje met een echtpaar dat hier met de auto is, die zijn gewoon zo op vakantie. Dan gaat het al aardig richting 12.00 uur, snel onze spullen ophalen en verkassen. Daar hebben we geen spijt van: in dit hotel zijn de fietsen geen probleem, gewoon in de ruime waar het personeel zich omkleedt. Waar een wil is is een weg. Ook het hotel zelfs is een niveau beter.
Daarna gaan we op pad, er moet tenslotte geshopt worden. De 1e winkel wil niet zo lukken maar bij de Promod komt alles goed. Terwijl buiten de zon volop schijnt zit Harrie trouw met het tasje bij de kleedhokjes. Wat is een rustdag zonder krukje voor de kleedhokken bij de Promod: ik kan niet wachten op de volgende rustdag. Maar, Riky kan vanavond in iets nieuws verschijnen. Van winkelen krijg je ook nog honger dus eventjes een barretje opzoeken en iets lekkers uitzoeken dat wil hier wel lukken.
Zo en nu op naar het kasteel van Burgos. Tsjonge, dat voel je ook in de benen al die trappen op. Boven heb je een prachtig uitzicht over de stad. Het kasteel zelf is niet open, dan maar naar beneden, wat een kwelling.
We hebben genoeg gedaan voor vandaag, eventjes een time out is wel op zijn plaats.
Morgen gaan we de Meseta op, benieuwd hoe die eruit ziet en hoe dat voelt na een rustdag.

• 31 Mei 2013 - 21:14

Paul:

Ha toeristen,

Ja dat ben je op een rustdag, maar, groot gelijk, eventjes niet fietsen en lekker de oel de boel laten. Had ik wel verwacht dat jullie een dag in Burgos zouden blijven, maar het kasteel van Burgos?? Nee, niet gezien, moet dus nog maar eens terug. Leuk, Marianne is nu op de watsapp met Riky, wat is techniek toch gemakkelijk. De meseta is bijzonder, hoogvlakte met nagenoeg geen klimmetjes, en eindeloze vergezichten. Hopenlijk goed weer en de wind een beetje mee! Ik hoor net, nog 480 km, geweldig, dat komt goed!

Veel fietsplezier morgen!

Groetjes,

Paul

• 31 Mei 2013 - 21:23

Hanneke:

Aangezien het laatst stuk is weggevallen, nog een keer mijn bericht:

Hallo fietsers

Nou die rustdag hadden jullie wel verdiend! De foto's zien er leuk uit en zo te horen was het een goede dag. Fijn! Ben benieuwd naar je nieuwe kleren mam. En tja dat wandelen is natuurlijk wel weer ff een andere beweging ;)

Morgen weer op de oude vertrouwde fiets. Succes en hopelijk net zo'n weer als vandaag!

Veel liefs en een dikke kus uit venray