Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Belorado - Reisverslag uit Belorado, Spanje van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Belorado

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

28 Mei 2013 | Spanje, Belorado

Vandaag is een pittige dag, vooral omdat we er niet op voorbereid zijn. Gistermiddag op een terras in de zon, dat belooft wat voor morgen. Helaas klonk vannacht al het getik van de regen door. En inderdaad, na een Spaans ontbijtje en nog wat inkopen, geld gepind zijn om 08.40 uur in vol ornaat op weg. Stevige regen, wind op de kop en het is er nog koud bij ook. We zijn nog niet lang op weg als de telefoon gaat en dat voorspelt op zo'n moment niet veel goeds. Hanneke ons belt dat ze een kleine aanrijding gehad heeft. Daar staan we dan op een landweggetje in de regen te balen, dan wil je toch even thuis zijn. Gelukkig mankeert ze zelf niets. Het duurt toch eventjes voordat je dan weer gemotiveerd bent. De weg gaat ook vrij stevig omhoog, bij nalezing blijkt het kleine klim te zijn van 10%.
Onze eerste stop hebben na 17 km in Nareja: een kopje koffie en een bocadilla met ham erbij en wat opwarmen, het is lekker warm in de bar. Uit nood nog even afwashandschoenen gekocht om de handen droog en een beetje warm te kunnen houden, een tip van een Duits echtpaar een paar dagen geleden.
Gelukkig is een tijdje later de ergste regen voorbij. Hij blijft nog wel een hele tijd bewolkt en het is nog steeds vrij koud, het zal niet meer zijn als 13 gr.
Om 12.00 uur zijn we in St. Domingo waar heel voorzichtig de zon begint te schijnen. Dat is toch wel een heerlijk gevoel. In ieder geval zo dat we het museum / de cathedraal hebben gelaten voor wat die is en lekker in het zonnetje hebben gezeten. Regenspullen uit, achter op de bagagedrager knopen zodat ze onderweg alvast kunnen drogen.
We besluiten om door te fietsen naar Belorado, dat is nog 20 km, moet te doen zijn. Onderweg hebben we zon, wolken en de wind eventjes tegen, op het laatst een spatje regen maar niet veel.
Om 14.45 uur zIjn we in Belorado en het toeristenbureau dat volgens informatie nog een kwartier open zou moeten zijn blijkt gesloten te zijn. Dan maar rondfietsen, je vind altijd wel iets. Zo zijn we nu aangeland in een oud hotel, de kamer is verder wel prima en ze hebben Wifi. Eerlijk is eerlijk dit was niet de fijnste dag tot nu toe maar als je een tijdje weg bent heb je deze dagen ook. Vanavond in het hotel gegeten samen met 2 Nederlandse wandelaars uit Uden en Eindhoven, leuke gelegenheidscombinatie met veel verhalen over en weer. Maakt de dag toch weer een beetje goed. Ook bericht dat het met de schade van Hanneke wellicht meevalt (Walter bedankt voor je hulp) geeft weer rust.
Morgen naar Burgos, dat moet een mooie stad zijn. Misschien wat shoppen donderdag?

• 28 Mei 2013 - 22:21

Paul:

Ha fietsers,

He, he, het zit ook allemaal niet mee, wat een rotweer, tot nu toe is het een slecht caminojaar wat het weer betreft. Ik kan de plaats waar je nu bent niet herinneren, wel de klim die je beschreef. Vlak voor Burgos zegt de routebeschrijving dat je linksaf moet naar een plaatsje en in dat plaatsje ga je weer rechts richting Burgos. Als het weer nu tegenzit, kun je ook de wa drukkere weg vervolgen rechtstreeks naar Burgos, is korter. Als je Burgos inrijdt volgens de route, dan heb je een mooi stukje langs de rivier. Volgens de weerkaart op het journaal moet het beter worden in Spanje.

Goed weer toegewenst! Want dat is het belangrijkste voor een fietser.

Groetjes,

Paul

• 28 Mei 2013 - 22:21

Wim En Marleen:

Hey kanjers,

Wat jammer dat jullie een minder leuke dag hadden,door het regenachtige weer en het ongelukje van Hanneke.
    Gelukkig maar dat ze zelf niets heeft,ik geloof graag dat je dan even thuis wilt zijn.
    Morgen weer een goeie dag !!

Groetjes en dikke knuffel van ons.

• 29 Mei 2013 - 09:06

Atie:

Lieve mensen, wat een pech gisteren, gelukkig viel het met Hanneke mee, maar het weer is wel echt naadje pet . Ik lees iedere keer in volle bewondering de verslagen van klimmetjes en dalingen en denk, niets voor mij. Hopelijk een beetje shoppen met beter weer vandaag, groetjes Jo en Atie.

• 29 Mei 2013 - 11:00

Pieter N. :

Hoi fietsers,

Na lezing van jullie laatste verslagen, moet ik concluderen dat de weersomstandigheden jullie grootste tegenstander is. Sjonge, wat hebben jullie tot op heden een natte tocht. Daarbij die vervelende wind en slechts soms een flets zonnetje. Dat er hellingen opdoken, dat wisten jullie, daar heb je voor getraint.
    Na voorgaande opsomming wil ik jullie toch van harte complimenteren met jullie uithoudingsvermogen . Een geweldige prestatie en hou vooral de moed erin. Ergens ligt de eindstreep.
    Lekker shoppen in Burgos. Het kan Riky, het vakantiegeld is binnen.
    Groetjes Pieter