La Roche en Chalais - Reisverslag uit La Roche-Chalais, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu La Roche en Chalais - Reisverslag uit La Roche-Chalais, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

La Roche en Chalais

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

19 Mei 2013 | Frankrijk, La Roche-Chalais

Vanochtend de ogen geopend in blijde verwachting van "beau temps", want dat was beloofd / voorspeld. Viel tegen: het was nog droog maar wel loodgrijs. Hadden we zo toch niet afgesproken!
Na het douchen miezerde het en al tijdens het ontbijt was er volop regen. Daar gingen we weer, vol goede moed maar niet echt. Op weg naar onze volgende nog onbekende halte. We zouden wel zie hoever we vandaag zouden komen.
Het was, zoals wel vaker met steden, weer een heel gedoe om Angouleme uit te komen. In de goede richting wel te verstaan.
Harrie heeft de route vandaag naar eigen inzicht aangepast, want we willen wel graag eindigen in een plaats waar naast een overnachting ook nog iets te eten te vinden is. Dat dat in de binnenlanden niet overal zo is weten we ondertussen.
Het fietsen was toch wel zwaar: stevige zijwind, regen, heuveltjes op en af. Qua verkeer viel het mee, wat wil je op een regenachtige pinksterzondagochtend. Dan heeft een rechtgeaarde Fransoos wel wat anders te doen, nietwaar.
Na 20 km de 1e pauze, onder de luifel van een verlaten ex-tankstationnetje. We zaten nog maar net op de stoep of achter onze ruggen gingen de rolluiken opeens omhoog. Er bleken mensen te wonen in de voormalige winkel- / kassa- ruimte. En klaarblijkelijk waren ze niet blij met hun onverwachte bezoek. De 2e pauze na 37 km verliep plezieriger: in een lekker warm cafeetje met een vriendelijke kroegbaas én een lekker kopje koffie hebben we onze sandwiches gegeten.
We wisten nog steeds niet hoe ver we zouden fietsen vandaag. Na zo'n 57 km de 3e stop: bij wijze van proef hebben we in een restaurant maar gelijk een "plat du jour" genuttigd. Was lekker. Verder hebben daar gelijk maar een chambre d'hotes geboekt op zo'n 20 km verderop. Het zag er op internet heel mooi uit dus dat geeft weer kracht.
Het weer is ook weer wat opgeklaard, de zon heeft eventjes geschenen en het fietsen was landschappelijk mooi. We zitten inmiddels in de Dordogne.
En inderdaad de chambre d'hotes is prachtig, zeer de moeite waard. De foto van vandaag ogen ook beter dan die van gisteren.
Morgen gaat het verder in de richting St. Emilion en Cadilac.

• 19 Mei 2013 - 20:58

Iris :

Wel onhandig zo'n bed aan t plafond ! Zijn jullie er al ondersteboven van? Goed bezig ;-)
    Groetjes familie van Ooijen

• 19 Mei 2013 - 21:22

Frans En Ank:

Hallo Harrie en Riky,

De "beau temps"waren vandaag in Nederland te zien. (Voor 1 Dag!)
    Hopelijk krijgen jullie ze binnenkort volop!
    Jullie zijn wel echte "pelgrims": Afzien wat het weer betreft, de pauzes, en het eten!
    Maar petje af voor jullie doorzettingsvermogen, Na een slopende etappe, bijkomen en :op zijn kop slapen, slapen tussen de natte was. Of slapen in een stapelbed/ twijfelaar.

Geniet morgen van het mooie landschap, hopelijk met zon!
    groetjes Frans en ank

• 19 Mei 2013 - 21:29

Paul:

Ha fietsers!

Morgen heb je een mooie route, wel af en toe heuvelachtig, maar in de Bordeaux streek, vooral rond St. Emilion is het leuk fietsen tussen de wijngaarden. Er zijn veel chambres d'otes bij wijnboeren, kwam ik pas later achter. Als het weer goed is, dan is St. Emilion zeker het bezoeken waard. Zelf heb ik vorig jaar in Libourne geslapen, maar, mocht je dat overwegen, het ligt welin een dal en dan moet je eind middag nog met fiets ( zonder bagage) naar St. Emilion. Als ik weer ga zoek ik slaapplaats bij wijnboer. Ook de route na St. Emilion riching cadillac is mooi, Les Landes weer minder. Geniet ervan, ik rij elke dag, in gedachten, met jullie mee!

Paul

• 20 Mei 2013 - 12:23

Hanneke:

Denk jullie wel nog een beetje aan onze erfenis? Ik stel voor dat jullie ter compensatie morgen een jeugdherberg aan doen. ;)

• 20 Mei 2013 - 12:38

Petra:

Ha bikkels!
    Ik moet ook erg lachen om de reacties die jullie krijgen ... Humor zit in de familie :-) Het is wel te hopen dat er snel wat meer berichten komen met zon-overgoten tochten. Dat de zonnebrand niet aan te slepen is! Ik ben ook helemaal klaar voor de zomer. De tuin is af en mijn loungebank staat te pronken. Nu nog die warme zomer :-) Ooit zal het toch wel goedkomen?
    Blijf genieten en keep up! Zo lang je nog niet denkt: "ik mis mijn kopje koffie en Squit", is het goed ;-)

Liefs uit Oss