Civray - Reisverslag uit Civray, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Civray - Reisverslag uit Civray, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Civray

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

17 Mei 2013 | Frankrijk, Civray

Vandaag hebben we de route naar eigen inzicht aangepast.
Gisteren bij het toeristenbureau vertelden we dat we naar Charroux wilden fietsen waarop de dames ons aankeken of we gek waren. Er blijkt daar tegenwoordig niets meer te zijn. Vroeger was het wel een belangrijke plaats maar dat is nu verleden tijd.
Dus hebben we Civray uitgekozen en dat blijkt een goede keuze geweest te zijn. Het is een leuk dorpje met 2.748 inwoners en 2 hotels.
Hier begrijpen ze tenminste dat je fietsers niet de kamer op de bovenste verdieping moet geven. We hebben nu de invalidekamer op de begane grond en dat bevalt ons prima. Gelukkig hebben ze hier ook wifi en kunnen de verslagen weer bijgewerkt worden en de FaceTime met de kinderen.
Gisterenavond nog naar de weersvoorspellingen gekeken en dat voorspelde niet veel goeds voor vandaag, maar de werkelijkheid is dan toch anders.
Vanochtend stralend blauw en een zonnetje, minder koud dus.
Nadat we de goede weg gevonden hadden en het zoveelste klimmetje gehad hadden hebben we maar snel de regenjacks uitgedaan. Het weer is verder de hele dag mooi gebleven en ook nu schijnt de zon nog.We hebben vanmiddag tijdens de laatste stop zelfs een kort dutje in de berm gedaan.
Het laatste stuk naar Civray is een kilometerslange rechte weg die wel een beetje omhoog en omlaag liep maar verder goed te doen bleek.
Het fietsen begint te wennen, vandaag zijn we met onze dagproductie van 65 km inmiddels de 1000 gepasseerd. Om 14.00 uur waren we hier, dus hebben we weer een halve rustdag.
Volgens Harrie begint volgende week zaterdag het echte werk en is dit allemaal nog oefenwerk!!!!
Wij wensen iedereen een fijn pinksterweekend met mooi weer. Het is leuk om jullie reacties te lezen, dat maakt het ook extra leuk om de verslagen te schrijven.

• 17 Mei 2013 - 19:07

Katy:

Hoi pelgrims,

Geweldig jullie gaan als een speer!
    Trotseren regen, wind en genieten dan weer volop van zon en prachtige omgevingen.
    Al 1000 km op de teller dat betekent nog even en jullie zitten op de helft.
    Vooral zo doorgaan. Hier mis je niks: koud en regenachtig.
    Wij wensen jullie goede etappes en fijne Pinksterdagen toe.
    P.S. Ik loop momenteel heel zielig in m'n eentje de Singels. Ha, ha, ha.
    Bon camino

Tino en Katy

• 17 Mei 2013 - 19:17

Elly De Groot:

hallo Riky en Harrie, wat lief dat jullie ook nog reageren op ons bericht over het stoppen van onze missie naar Compostella. Ik begrijp dat jullie goed op weg zijn en hoop dat jullie reis voorspoedig blijft gaan. Ik blijf jullie natuurlijk volgen en wens jullie nog heel veel fietsplezier!!! Groetjes, Elly.

• 17 Mei 2013 - 19:32

Karin:

Twee weken op pad en al 1000 kilometer verder! Fantastisch! Ga zo door en blijf genieten!

• 17 Mei 2013 - 19:39

Chris En Nellie:

Hoi Riky en Harrie, wat goed van jullie zeg om toch steeds vol goede moed in wind en regen zoveel km te fietsen. Wij bewonderen jullie toch wel en fiets maar gerust verder want het weer is hier drie keer niks. Het is wel leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Zijn steeds benieuwd hoe het met jullie gaat.
    Fijne Pinksterdagen met goed fietsweer.
    Groetjes Chris en Nellie

• 17 Mei 2013 - 20:40

Paul:

Ha fietsmaatjes,

Zo, zo, het schiet op en jullie zakken mooi af richting zuid Frankrijk! Mooi dat je een beetje tussen de regen door kunt fietsen en die wind, tja, daar moet je een beetje geluk mee hebben. Elke dag een beetje zijn snel 1000 km, dat zie je wel. Ik mis die Leffe wel, eind van de middag, samen op het terras en de tijd vliegt, vorige week zaten wij al in Parijs. Op naar Bordeaux en de Pyrineeen!

• 17 Mei 2013 - 22:20

Geert En Ermi:

Ha Riky en Harrie,

Inmiddels volgen we jullie bijna twee weken en genieten van de verslagen!
    We hebben bewondering voor jullie 'drive'.
    Over een week zullen jullie wel genoeg kilometers in de benen hebben om ook de bergen aan te kunnen.
    Veel plezier,
    Geert en Ermi

• 18 Mei 2013 - 07:09

Carla:

Hallo Harrie en Riky,

Ben weer terug uit Italie, dus ik loop een beetje achter met de verslagen. Maar ik lees dat het jullie goed gaat en een zonnetje hebben. Houden zo!! Hier op familievakantie heeeel erg nat. Maar we maken het gezellig!
    Wat een afstand hebben jullie al afgelegd. Goede motivatiee! Heel veel fietsplezier en moed. Groetjes, Carla

• 18 Mei 2013 - 13:55

Ralf Van Oosterhout:

Hoi pap en mam,

Lijkt me lekker zo richting Zuid-Frankrijk koersen met de belofte van steeds beter weer, de dorpjes aaneenrijgend. De heuveltjes lijken zeker steeds makkelijker te worden ;)?

Groeten,

Ralf

• 18 Mei 2013 - 16:50

Hanneke:

Hallo pap en mam,

Het was fijn om jullie gister weer even te spreken en te zien. Ideaal dat FaceTime! Heel goed bezig, al 1000 km!! Ik doe het jullie niet na... Super knap!

Liefs en een dikke knuffel,
    Hanneke

• 19 Mei 2013 - 14:37

René:

Hey Harrie en Riky,

1000km gefietst alweer! Goed om te lezen dat jullie, ondanks het afzien ook nog steeds weten te genieten van de fijne dingen tussendoor, zoals een zonnestraal of een fijn bed op de begane grond. Het leven wordt wel simpel even, fietsen, eten, drinken en slapen. En af en toe zo'n moeilijk Frans toilette natuurlijk:). Ga zo door! Ook met het sturen van verslagen: leuk om jullie zo te kunnen volgen.

Lieve groet,
    René