Poitiers - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Poitiers - Reisverslag uit Poitiers, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Poitiers

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

16 Mei 2013 | Frankrijk, Poitiers

Vanochtend op tijd op de fiets na een petit dejeuner dat die naam eigenlijk niet kon hebben oftewel we fietsten praktisch op lucht.
Het weer viel 100% mee, zon met wolkjes en niet al te veel wind. Het eerste stuk was ook een genot om te fietsen, mooi door wat groen en dorpjes slingeren.
Na de eerste pauze waren er wel al wolken te zien, wij vreesden het ergste, maar dat was niet nodig. We zijn bijna droog in Poitiers aangekomen. Ja bijna, want we waren al in de stad van stoplicht naar stoplicht aan het fietsen toen het begon te regenen. Ik heb nog wel snel wat regenkleding aangedaan maar Harrie heeft het zonder gedaan.
Bij de toeristeninformatie aangekomen heb ik een tijdje buiten staan wachten in de veronderstelling dat Harrie daar bleef wonen. Maar nee ze waren gelijk zo vriendelijk om een hotel voor ons te boeken. Er was een supernieuwe ibis geopend en daar zitten we nu.
We hebben vandaag 58 km gefietst, in totaal naderen we inmiddels de 1000, waren rond 13:30 uur "in town" en hebben zodoende een rustmiddag ingelast. Vanmiddag wat door het stadje gelopen, terrasje gescoord en wat gegeten. Nu eventjes languit op bed om bij te komen. Op advies passen we morgen de route een beetje aan zodat we bij een stadje uitkomen waar een overnachting én iets eetbaars te vinden is.