Dangé St. Romain - Reisverslag uit Dangé-Saint-Romain, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Dangé St. Romain - Reisverslag uit Dangé-Saint-Romain, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dangé St. Romain

Door: Riky en Harrie

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

15 Mei 2013 | Frankrijk, Dangé-Saint-Romain

Vandaag begon mooi, tegen de verwachting in. Niet te koud en een dun zonnetje. Tours uitkomen ging ook heel gemakkelijk en was mooi.
Het eerste gedeelte van de etappe was een genot om te fietsen, niet veel wind en wat door de dorpjes heenslingeren. We hebben nog 2 mooie wildwater kanoparcoursen gezien.
Het tweede gedeelte was iets minder, weer fietsen op de hoogte, landschappelijk niet bijzonder maar wel vol in de wind.
Gelukkig hadden we in een supermarkt nog iets te eten ingeslagen anders was het honger lijden geworden. Frankrijk is in sommige streken toch echt bijna uitgestorven. Met de auto ben je dan snel ergens maar met de fiets is dat iets minder.
We hebben gepicknickt in de berm van de weg bij gebrek van ons gebruikelijke bushokje. We hebben overigens ook gezien dat wij niet de enigen zijn die bushokjes als "lunchroom" gebruiken.
Het laatste stuk ging langs de Vienne. Wij dachten dat het ook wel minder heuvelachtig zou zijn maar dat was niet zo. Zo mee en dan toch een klimmetje.
Al met al hebben we wel geluk gehad dat we niet nat geworden zijn, er hing wel een behoorlijke bui in de lucht maar daar zijn we mooi langs gekomen.
Op de teller waren het vandaag 72 km, we hebben nog getwijfeld om er nog 15 door te fietsen maar toch niet gedaan, het is mooi genoeg zo. Eventjes lekker bijkomen is ook wel fijn.
Morgen komt er nog een dag, en hoe ver we dan komen zien we dan wel, Poitier iis het doel. Daar krijgen we tevens ons dilemma: langs de kust over Royan of door het binnenland over St. Emilion.