St. Quentin - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu St. Quentin - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

St. Quentin

Door: Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

08 Mei 2013 | Frankrijk, Cambrai

We zullen maar beginnen met de positieve dingen van de dag.
Vanochtend scheen de zon en het was in eerste instantie nog wolkeloos. Na het ontbijt effe buiten gevoeld naar de temperatuur maar die beloofde nog niet veel goeds en de eerste wolken kondigden zich ook al aan. Dus toch maar weer een lange broek aangedaan en om 9 uur gestart.
Dat ging ook al raar, we moesten een fietspad volgen dat eigenlijk recht toe recht aan ging maar dan zou je wel dwars over de rotonde moeten!
Om 10 uur begon het met regenen dat heeft het dus ononderbroken gedaan tot een uur vanmiddag. Ik kan me niet heugen wanneer het de laatste keer is geweest dat ik nog zo nat geweest ben. Maar dat is niet ergste, het zal waarschijnlijk morgen en/of overmorgen weer gebeuren.
En onderweg niet veel te krijgen. We hebben een koffiepauze gehad en voor de verdere rest was er niets. Gelukkig hadden we nog iets over van gisteren.
Het is wel zo dat als je door de regen fietst, heuvel op tegen de wind in dat je dan geen tijd hebt om aan zadelpijn te denken.
Het was geen lange etappe, maar 50 km dus we waren om half 2 al in St.Quentin. Er was al een ibis hotel geboekt dus we konden mooi effe douchen, spullen uithangen en toen weer de stad in om een stempel voor onze credential (pelgrimspaspoort) te halen.
In de zon natuurlijk want die begint weer te schijnen als je er bent.
Al met al hebben we nog enkele uren rondgelopen en dan nu weer de rust opzoeken voor morgen want dan komt er een langere rit.

• 08 Mei 2013 - 22:41

Eva Van Ooijen:

Ha! Goed om te lezen dat jullie de regen omdenken tot het niet hoeven voelen van de zadelpijn! Veel succes de komende dagen, misschien helpt een klein zonnedansje vooraf ;) in ieder geval een dikke respect van jullie nichtje uit Someren! Zet m op!

• 08 Mei 2013 - 23:29

Petra:

Poeh, klinkt niet echt als vakantie :-) Ik heb afgelopen week geskied in de regen, maar bleef wel droog in mijn ski-kleding ... maar om nou in ski-kleding op de fiets te gaan zitten ...
    Veel plezier en ook succes met de natte dagen! Bedenk maar dat jullie nog even te gaan hebben en er dus ook een hoop mooie dagen bij moeten zitten! :-) Liefs uit regenachtig Oss!

• 08 Mei 2013 - 23:57

Anja:

Ha de eerste bui is niet fijn.en dat er niks te krijgen is kan je ook positief bekijken het zeker goed voor de lijn.hopen dat het morgen beter gaat zonder zadelpijn. Heel veel groetjes uit beringe

• 09 Mei 2013 - 00:10

Henk:

keep on smiling !

• 09 Mei 2013 - 12:22

Gemma Tossaint:

Hallo Riky en Harrie!
    Erg verrast ben ik door jullie reisverslag!Ik wist namelijk niet, dat jullie op fiets reis gingen!!
    Waar gaat de (soms ook minderleuke tocht, zoals ik lees!!) heen, en zit er een filosofie achter??Hoor het graag!Hoor er graag meer over, indien mogelijk!!
    Veel plezier en weinig regen wens ik jullie!!
    groet Gemma.