Oefenweekend in Monschau - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu Oefenweekend in Monschau - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Riky en Harrie Oosterhout - WaarBenJij.nu

Oefenweekend in Monschau

Door: Riky

Blijf op de hoogte en volg Riky en Harrie

14 April 2013 | Duitsland, Monschau

Afgelopen weekend zijn we naar Monschau geweest om eens in een heuvelachtig gebied te gaan oefenen.
Natuurlijk hadden we ook op goed weer gehoopt. Maar dat was helaas niet zo. Toen we donderdagavond aankwamen was het gelukkig wel droog maar zompig.
''s Nachts nog wakker geworden van de regen maar vrijdagochtend was het droog.
Dus om 10.00 uur de fiets op en wegwezen. De eerste 40 km waren nog geen probleem, wel regen dus alles uitgepobeerd wat we bij hadden en dat werkte goed, we kwamen tot de ontdekking dat wat goed is tegen de regen ook helpt tegen de kou. Na een pauze de laatste 35 km en dat was toch zwaarder als gedacht, pelgrims mogen dan wel niet vloeken maar wel binnensmonds mompelen.
Zaterdag nog een etappe van 65 km met steile klimmetjes die niet helemaal zonder mopperen verliepen.
Zondagochtend weer op de fiets en jawel de onvermijdelijke zadelpijn was er. Gelukkig maar een tochtje van 36 km met wel een heel steile klim. Wonder boven wonder ging die zo slecht nog niet, dus er was wat bijgeleerd.
Zo mee en dan kon ik zelfs weer bij Harrie komen.
Toen we om 12.45 terugkwamen op de camping brak het zonnetje door en werd het mooi weer. Nog eventjes lekker in het zonnetje gezeten en het weekend geëvalueerd. Het was een zwaar en leerzaam weekend daar zijn Harrie en ik het roerend over eens.

• 15 April 2013 - 10:24

Els:

Ha,
    Je spreekt over 'tochtje'....nou petje af, voor mij lijkt dit al een enorme beproeving geweest te zijn.
    Veel succes voor jullie 'pelgrimstocht'.
    gr. Je hardwerkende collega!

• 25 April 2013 - 10:26

Hanneke:

Goed bezig hoor! Nog maar een weekje te gaan....

Xx Hanneke

• 29 April 2013 - 14:07

Cilia:

Hoi harrie en Riky,
    Zet hem op, jullie kunnen het

• 02 Mei 2013 - 20:06

Jacqueline.:

Riekje, namens je vriendinnengroep: heel veel succes gewenst samen met Harrie op jullie fiets tocht.
    Het dwingt respect af!
    Wij zullen in de tussentijd een borrel drinken (dit keer zonder jou!) op de goede afloop!
    xxx